top of page

AALBORG TRY OUT

Gratis aktiviteter for byens studerende

Mød os til idrætsdøgnet, når vi fylder Gigantium med mange spændende sportsgrene, oplevelser og muligheden for at møde nye mennesker.

Vores mission

I Aalborg Kommune ønsker vi at imødekomme de unges generelle efterspørgsel på synlighed af fritidsinteresser - samt muligheden for at afprøve aktiviteter uden gennemgående konkurrence og niveauinddeling. Målet er, at etablere og synliggøre aktiviteter der imødekommer den efterspørgsel der er blandt kommunens unge, tilflyttere og studerende.

Det har vi valgt primært at eksekvere vha. et årligt tilbagevendende tilbud til alle studerende + alle i alderen 15-25 år.

Fra studiestart (september) til og med november kan afprøves mere end 80 forskellige aktiviteter – helt gratis, uden udstyr og uden forudgående kendskab eller forudsætninger.

Med andre ord – aktiviteter som de unge kan deltage i, præcis som de er!

 

Aktørerne består af foreninger – både idræt, idebetonede og korps, aftenskoler, kulturinstitutioner og kommercielle parter som alle er lokaliseret i Aalborg Kommune. Det ufravigelige krav til dem alle er, at de tilbyder aktiviteter/ hold som er henvendt til nybegyndere i aldersgruppen ca. 15-25 år. Derudover skal instruktørerne/underviserne deltage på et intromøde hvor de klædes på med viden om målgruppen, inspiration til at skabe et trygt og imødekommende rum - med plads til forskellighed.


Hvert år tilbydes aktørerne desuden, at deltage på temaaftener, hvor vi går i dybden med temaer såsom; tryghed, den gode velkomst, mental sundhed, unge frivillige m.v.

 

For at komme i betragtning som aktør i Aalborg Try Out, bydes i foråret ind med en ansøgning – ofte baseret på en forudgående dialog, sparring og kvalificering. Udvælgelsen af det endelige aktivitetsprogram beror blandt andet på principper for fair fordeling, - relevans og – tilgængelighed. Aktørerne kan desuden ansøge om at få dækket reelle omkostninger – til instruktør, opkvalificering, remedier, faciliteter og lignende.

 

Kommunen sørger for en stor del af kommunikationen/markedsføringen – herunder partnerskab med uddannelsesinstitutioner, således at aktiviteterne opnår besøg af målgruppen.  Dette gør, at aktørerne primært skal koncentrere sig om at skabe god og relevant aktivitet.

 

I perioden august til november, kan aktivitetsudbuddet ses her: www.aalborgtryout.dk

Samarbejdspartnere

ef466c32a44cbaf18680090ec0752a301fdb36b7.png
IM Logo.png
bottom of page